2 etappe gestart!

Zo, na een dagje uitrusten kan het geen kwaad om de motor weer even op te warmen. En dus varen we de

Silver Lining rond half 10 het Dortmund Eems kanaal op (DEK) en hebben na een paar kilometer meteen de beste sluis. Zulke ouwe meuk heb ik nog maar weinig gezien en zeker niet waar dagelijks verschillende beroepsschippers langs komen; de foto geeft je een beetje een indruk.
Het is koud deze ochtend,, slechts 12 graden en een frisse wind. Dus onze winterspullen maar weer aan.
Daarna op naar de volgende sluis waar onze achterburen enige oponthoud hebben gehad. Waarschijnlijk moesten zij op ons wachten en vanaf nu gaan we gelijk op en we hebben ook dezelfde bestemming. Dat gaat gewoon prima.We passeren Meppen en komen dan bij Lingen waar een bunkerboot zou moeten liggen. Jammer, Lingen heeft alle

ligplaatsen opgedoekt en de bunkerboot de grond ingeboord. Dan vanavond onze reserve voorraad maar aanspreken dan kunnen we weer verder.
Voorbij Lingen hebben we een jachthaven gepakt, YMC Lingen, ruim 8 kilometer van de stad. Na het aanleggen stappen we op de fiets om dat te bezien. Lekker biertje op een 2e terras ( van het 1e terras zijn we na 20 minuten weggelopen) en dan weer een beetje kuieren.
Retour naar de boot en gegeten, de diesel overgepompt en water bijgevuld. En dan is er natuurlijk deze proza.