24-08-2015 Brugge

In afwachting van een Ziggo simkaart

Het regent en het is maar 18 graden. Buiten is het grauw winterweer. Niks aan. Onze ligplek moet vrijgemaakt worden omdat de vaste bewoners terugkomen. Een paar plekjes verderop vinden we een nieuwe plek. Niks mis mee. Nu maar wachten op de enveloppe met nieuwe simkaart. Rond de middag is de brief er nog niet. Geduld is een wonderschone zaak.

Fourageren

Dan pakken we de fiets naar Steenbrugge, daar zit een Delhaize waar we allerlei boodschappen gaan inslaan. We kunnen daar niet pinnen dus onze contanten worden weer aangesproken. Gelukkig zit er een pinautomaat van de ING 500 meter verderop en kunnen we weer flappen tappen. Maar natuurlijk, net als we nar buiten stappen begint het weer te regenen en goed ook. Nog maar even wachten voor we de trapezels aan het werk zetten.

De klantvriendelijkheid van Ziggo

Eindelijk…

Terug in de haven blijkt het kaartje om 14:00 uur bezorgd te zijn en dat gaan we uitproberen. Maar helaas. De kaart is niet geactiveerd. We mogen 1200 bellen en na het keuzemenu worden we geacht Vodafone/simkaart op het internet op te zoeken. Volgzaam als we zijn doen we dat maar ik kan niet het juiste kaartnummer invoeren. Dus einde oefening. Er is ook een 0900 nummer maar dat gaat niet werken vanuit het buitenland. Dan maar via de site van Ziggo/mobiel. In de gebruiksaanwijzing staat dat dat ook kan. Maar ook hier loopt de weg dood. De normale Ziggo site biedt ook geen oplossing en dus laat ik op de contactpagina een bericht achter. Na verloop van tijd nog steeds niets vernomen. Dan gooien we Twitter in de strijd maar ook daar geen reactie. Via Facebook dan maar. Jawel een reactie! Nee maar. Of ik de postcode en huisnr  even door wil geven. Dat doen we en het werd weer stil.

Ponton

Ponton
Ondertussen klopt de havenmeester weer aan ons bootje. Of we willen verkassen want er moet een ponton van 12 meter breed + sleepboot door om enige palen te slaan aan het einde van de havenkom. En zo kom je dan ook achterin de haven te liggen met één nadeel. Het WiFi signaal is weg. Ook het restaurant biedt geen oplossing en gezien de regen is buiten op een bankje geen optie. Dus geen contact met Ziggo en dus geen activatie en nog steeds geen werkende telefoon.
Morgen willen we om 9 uur voor de Katelijnepoortbrug liggen.
Dit blog  wordt samengesteld door Ron & Ank Tol, de eigenaren van de Silver Lining. Het blog mag je zo nu en dan lezen met een korrel zout en gebruikt voorvallen rondom de Silver Lining. De tekst wordt op persoonlijke titel gepubliceerd en kan dus afwijken van de mening van alle anderen. Als je wilt reageren vinden we dat leuk via Silver-Lining@ziggo.nl. Als je onze tekst wilt kopiëren dan willen we dat graag even weten. Op jouw verzoek kunnen we ook een presentatie verzorgen; voor je clubleden op een koude winteravond bijvoorbeeld.
Wij varen een Linssen Classic Sturdy 35 AC uit 1991. Een dijk van een boot!