De Silver Lining staat te drogen

Twee emmertjes water…

en nog een paar emmertjes meer. De Silver Lining is wat romp betreft weer schoon en geheel ontdaan van oude was lagen met PFT en/of Teflon en wie wat wat nog meer. Afgelopen week hebben we de meeste krasjes en beschadigingen gerepareerd en vandaag de romp verder schoongemaakt.
We hebben ook besloten om de boot op een andere manier in de was te zetten. Na wat overleg met Dulon en een aantal liefhebbers van klassieke auto’s kiezen we voor het Dulon systeem. Dat houdt in eerst alle waslagen verwijderen met een verwijderaar van (Pre)Dulon (00).
Daarna 2 lagen verschillende was (01 & 02) opbrengen en 1 x uitpoetsen – dat gaan we morgen doen – en vervolgens wassen met Dulon shampoo. Deze shampoo repareert ook de opgebrachte waslaag mocht deze ergens te schamel worden.
Als alles goed gaat dan zou de Silver Lining er wat langer glimmend bij moeten liggen omdat er minder vuil aanhecht. Maar dat kunnen we je later wel melden of Dulon een goede keuze was.
Dus vandaag moest ie wel even schoon anders redden we het waarschijnlijk niet.
Veel tijd is ons vandaag niet gegund want we hebben nog wat anders op de agenda staan. En daarom vertrekken we rond 12:30 uur richting Hoorn, halen bij AH nog even de meest noodzakelijke voorraad en gaan dan relaxen tot een uurtje of 3.

Route naar Duitsland in 2013

Dan even douchen en opknappen en naar Broek op Langedijk. Naar onze club WSV Langedijk. Behalve de bekende Algemene Leden Vergadering gaan we ook genieten van een Chinese maaltijd. Daarna komt de tijd dat wij iets gaan vertellen over onze reis naar Duitsland van vorig jaar. Uiteraard alles onder genot van een hapje en een drankje.
We zijn niet van plan om het laat te maken want morgen moet de Silver Lining gaan glimmen zodat ie maandag weer nat kan worden in onder andere het Noordzeekanaal.